MIN DRÖMHÄST!

Om jag skulle få välja vilken häst jag skulle vilja och jag exempelvis skulle få börja tävla och träna för Sveriges landslag skulle hästen ha samma hoppteknik som Ninja la Silla och vara smäcker och smal i kroppsbyggnaden. Hästen skulle vara välmusklad och ha rätt så kortklippt man och svansen skulle väl gå ner till knät.
Helst skulle hästen vara Rödfux eller skäck.
Jag vet inte varför men jag har förälskat mig i rödskäckar och Skäckar!
Hästen skulle lätt kunna klara av språng på 1.10 och skulle vara utbildad i L:B- L:A i dressyren.
Skulle ha rätt så lätt för att gå i form och inte vartt för het.
Men inte seg utan frammåt och "lydig" eller vad man nu skall säga.
Alltså att den lyssnar på tygeltag.
Hästen skulle inte vara någon bråkstake och den skulle vara lätt att att göra iordning , för vem orkar med en fight varje dag ?
Skulle väl vara ca 165 cm i mankhöjd och skulle helst vilja ha en Vallack eftersom ston är rätt griniga under den tiden dom är brunstiga.

Bild: Google

Bild: Jag :p


Kommentarer
Postat av: j

Fin blogg:)

2011-01-15 @ 20:28:03
URL: http://tvillingryttarna.blogg.se/
Postat av: Hanadi

Vilket/vilka är era favoritmärken, t.ex. kingsland o sånt ? :)

2011-01-15 @ 20:29:00
URL: http://ilady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0