Emma

Hejhej! :)
Jag heter Emma Egström och är 15 år, född år 1995. Jag bor en bit utanför Göteborg och jag är faktiskt en ridskoleryttare , menmen bara för att skaffa hästblogg måste man ju inte vara miljonär och ha egen häst. När jag var 6 årbörjade jag rida på ridskolan Alleby där min favoritponny hette Maggie. Maggie var nog den hästen jag lärde mig att våga komma upp i sadeln på... Jag kommer ihåg mitt första ridläger med henne om hur sur hon var ch att jag ramlade av flera gånger, men jag gav mig inte och hoppade upp igen. På Alleby tror jag att jag red i ungefär 3 år och sedan slutade jag där och började rida på Clareberg.

Jag och maggie under mitt första ridläger.

Innan jag började på Clareberg trodde jag att det var den sämsta ridkolan i hela universum men när jag kom dit fick jag en helt annan uppfattning. Dom hade jättefina hästar och grymma ridlärare.
Min första förälskning där var ponnyn Olle som egentligen heter "Mäster Olof" som är en liten prickig C-ponny.
Under den tiden var man väldigt liten och bytte favorithäst hela tiden, så några andra som har varit mina favorihästar på Clareberg är Tin-Tin, Shannon , Josefin och Xenius.
men för 4 årsedan blev jag skötare på världens underbaraste ponny som heter Killbarry Chuck men kallas för Chuck. Han är importerad från Irland och jag minns den dagen då jag blev slötare som om det var igår!
Det var vinter och väldigt isigt ute, jag var i Stallet med Jennifer och hon sa att Chuck endast hade en skötare. Så ja då blev ju jag det! 
Jag är fortfarande slötare på honomoch älskar han mer än någon annan ponny!

Jag och Chuck.

När jag tävlade för första gången hade jag en bångstyrig och seg häst som hette Darling.
Jag kommer ihåg att jag grät när jag skulle rida henne!
Hon vägrade att gå frammåt och om jag smällde till henne med spöt blev hon bara ännu mer grinig. Så den tävlingen gick åt SKOGEN! Jag tror att jag kom sist men som tröstpris fick jag skumtomtar.
När jag sedan började på Clareberg började jag hoppträna på fredagar och det har utvecklat mig enormt mycket inom hoppningen.
Första gången jag hopptränade hade jag en ponny som heter Sirius och jag kommer ihåg att jag trodde att jag skulle ha en Malin Baryardstil. Alltså ha överlivet väldigt långt fram, men jag hade ju såklart fel och detlärde jag mig något år efter, hon lutar sig såpass långt frammåt eftersom hindrerna hon hoppar ligger ju på 1.50 höjder.
HAHA! E lite kul att skratta åt det i efterhand ;)
År 2010 vann jag Clarebergan cup svår ponny vilket är en ridskolecup för ridskoleelever :D
Hahah nu har ni fått reda på lite mer om mig :)

Bloggar senare ,hörs! ;)


Kommentarer
Postat av: ronjaaa ^^

olle e en b-ponny x)

2011-01-15 @ 11:22:04
Postat av: Emma & ronja

Svar: aa det kanske HSB e hahah :d

2011-01-15 @ 14:40:23
URL: http://reriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0