Dressyrmupparna = proffs

Dressyrmupparna är riktigt irriterande och äckliga -.-

Dom säger att hoppryttare..  :
1.Rider aldrig dressyr och tycker att det är tråkigt
2.Är märkes fixerade
3.Rider alltid hästen bakom lodplanet, när de väl rider hästen i form
4.Kan inte rida utan en massa hjälptyglar och speciella bett
5.Är oseriösa och flummiga
6.Kan inte sitta i en dressyrsadel och måste alltid ha korta läder
7.Bryr sig bara om hinderhöjden




1.
jag rider dressyr minst en gång i veckan och tränar de mer en va ja tränar hoppning
2. a visst de e klart man vill ha märken ellerhur, de är oxå oftast dem de går bra för
tex. kingsland, GPA, tretorn, scapa ..
3. de gör inte bara hoppryttare dressyrryttare oxå, men tix när ja rider dino eller pedro
den hästarna går bakom hand, dino när han går fint blir han tung i handen! och inte går bakom lodplanet
4. ja rider aldrig med hjälptyglar och inte specilla bett heller, ja rider med ett vanligt tvådelat tränsbett
5. jag ser inte allt på fullaste allvar, men när ja arbetar hästen gör ja de, när ja rider ut och hästen
busar de e klart man skrattar x)  tex igår på hoppträningen dino har vart lite deppig och igår blixtra han till
och de e klart man blir glad men ja flumred inte för de -.-
6. när ja rider dressyr han jag alltid dressyr sadel och alltid långa läder, ja har tillomä ibland för långa för hoppningen senare
7. de e de minsta jag tänker på när ja hoppar, igår hoppa vi bara 60/70cm eller nått
och om min tränare höjer kommer ja på de, ja ber dem inte höja inget


så bara för att man e hoppryttare är de inte så som dem säger ;)



Ridskoleryttare:
1.Det är viktigt att vara den bästa skötaren.
2.Jofahjälm, gummiridstövlar, säkerhetsväst och tygvantar med noppror.
3.Kan inte rida en häst på tygeln.
4.Hatar teorilektioner.
5.Försöker alltid vara först på plats innan lektionen för att få välja häst först.
6.Blir jättesura när någon annan rider sköthästen.
7.Hatar att smörja.








1. de skiter ja fullständigt i
2. min ridhjälm är svart med ett silverblad på + så ska ja skaffa en ny GPA hjälm ;)
vest har jag bara när ja hoppar bara för att jag e tvungen, men om inte mamma e mä har jag den inte
jag har då lädervantar för typ 400 kr
3. de fick ja igår tex, fick de sist ja red pedro och alla andra gånger typ, min mamma har ridit sen hon va 8 år
och rider på ridskola, hon får alltid hästen på tygel vilken över helften på våran ridskola får
4. de gör inte ja då, de är nyttigt med teori annars kan man inte bli en bra ryttare iöverhuvetaget
5. man blir uppsatt på hästar man behöver rida, tix ja får alltid en av våra unghästar och dino
dem vuxna i mammas grupp tex tror inte på att en sån liten tjej kan ride dem hästarna för dem är för svåra
vi har mer privathästar för dem är inte några nybörjarhästar
6. de blir inte ja, hannah får alltid dino på dressyren de gråter inte ja får, mamma rider ofta dino de e bara kul när hon berättar att han va nära på att kasta av henne  emma fick dino en gång  de blev ja glad över och börja le :)
7.smörja gör ja vargegång ja är hoss pedro tex,













JAG OCH DINO/ridskolleryttare och hoppryttare =


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du kanske skulle ta reda på vad en fördom är innan du anklagar oss för att vara äckliga :)

2011-01-15 @ 19:32:58
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Ronjaa

och ja tycker ni ska se vad hoppryttare eller ridskolaryttare har för kläder eller hur dem rider eller utrustning o.s.v innan ni anklagar oss för skit ellerhur ;)

2011-01-15 @ 19:38:50
Postat av: Ingrid

Men du! Vad är egentligen en fördom? Detta är ju INGET som jag tycker, jag har ju själv varit ridskoleryttare i 14 år så jag vet mycket väl att det mesta inte alls stämmer, men som sagt, det var fördomar och du verkar uppenbarligen inte veta vad en sån är :)

2011-01-15 @ 19:43:48
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: ronjaa

nej åå! varför skriver ni de då, och ja tror att ni/du tycker så endå ;)

klart ja vet vad en fördom är jag föddes inte igår, de e många!.. som tror att ni tycker de som står och varför skulle de inte vara så ?

mmm sluta kommentera här nu och fortsätt med ditt vanliga babbel men inte här är du snäll

2011-01-15 @ 19:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0