Dandelino

tänkte skriva lite om Dandelino/Dino
han är liten busig väldrig snygg häst, ja följde med mamma till stallet när hon skulle rida en gång "på måndan".
Hon fråga vem ja vill att hon skulle rida, så sa ja Dino då. ee och hon fick honom.
jag gjorde iordning honom i stallet. Gilla han redan då :P
gosig nyfiken häst!  yes.  sen när hon hade ridit honom så sa jag att de är en sån häst jag vill ha
så sa mamma "nej, han vill du inte ha han är väldigt svår att rida, ingen häst för dig)
nähä okej..

sen på fredagen skulle jag hoppträna, ee så sa mamma jag vet vem du ska ha så ville hon inte säga de,
så stog de Dino, ja blev ju nerrvös, första gången ja ska hoppträna häst ist för ponny
och får en häst mamma säger att ja inte klarar av.  pirrigt.
men de gick jättebra på hoppträningen :) gillade honom skit mycke .

sen fick ja honom på varenda hoppträning på clareberg, förutom en för då hade han slutat hoppa så han skulle få en vila från de.

sen på en hoppkurs i 4 dar fick ja honom då :) och då va han jättekonstig, men fick ganska bra ordning på honom
så han hoppa lite, gick en bana på 80 cm  om han va som han brukade så skulle de inte vara svårt att hoppa honom på 90cm !

men nu i fredags fick ja honom oxå :) 2 ggr,  hoppningen var på kvällen,  hur ducktig som hälst!! hoppa nästan en meter och de e ju bra eftsom han stannade på 60 förut x)♥



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0